Handelsbetingelser
BETALING
På Guldsmed Smeds ApS kan du betale med Dankort, VISA/Dankort, Mastercard, Eurocard, Diners, JCB, LIC, Danske netbetaling, Nordea netbetaling eller via netbank eller bankoverførsel.Hvis du betaler med Dankort eller andre kreditkort, bliver fakturabeløbet trukket på dit kreditkort, når varerne afsendes.
Hvis varen ikke kan leveres eller afvises på grund af beskadigelse m.v., eller såfremt du benytter din fortrydelsesret, vil fakturabeløbet for den pågældende vare blive returneret og indsat på din konto, når Guldsmed Smeds ApS har modtaget dine returvarer.
Priser
Alle priser er incl. 25% moms. Der tages forbehold for: prisstigninger, valutaændringer, force majeure, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, excl. Færøerne og Grønland.
Fragt/Fremsendelse
Fragtprisen bliver oplyst, inden du godkender din bestilling. Prisen afhænger af, hvilke varer du bestiller, da fragtprisen afhænger af varens vægt. Alle varer sendes med fragtmand eller Post Nord. Med Post Nord leveres varen normalt dagen efter afsendelse. Varer, der leveres med fragtbil, leveres til første dør i stueetagen.
Du har også mulighed for at afhente varen på vores adresse, som er:
Hobro:
Adelgade 17-19
9500 Hobro
Randers:
Dytmærsken 1C
8900 Randers
Varen skal dog bestilles og betales på forhånd. Du vil modtage en e-mail, når varen er klar til afhentning.
Levering
På alle varer i butikken kan du forvente en leveringstid på 3-4 dage. Den angivne leveringstid er den afsendelses tid, producenten har oplyst os, hvis varen ikke allerede er lager hos os. Derfor er det en forventet leveringstid og således ikke nogen garanti for, at du har produktet til den angivne tid. Vi vil da altid bestræbe os på rettidig levering, idet vi dog tager forbehold for evt. varer i restordre ved producenten. Alle vores leveringstider regnes fra først kommende arbejdsdag kl. 8.00. Levering af varer anses for sket, når fragtmanden eller Post Nord har leveret varen på bestillingsadressen.
Vælges det, at varen må stilles, har kunden selv ansvaret for varen, så snart fragtmanden eller Post Danmark har stillet varen på modtageradressen.
Skulle kunden ikke være til stede til at modtage en vare, som ikke må stilles, vil varen blive forsøgt leveret igen efter aftale mellem fragtmanden eller Post Danmark og kunden. Kunden afholder selv eventuelle omkostninger ved genudbringning af varen.
Modtagelse
Når du har modtaget dine varer, skal du sammenholde disse med bestillingsbekræftelsen. Kontroller altid varen/pakken for transportskader inden kvittering for modtagelsen. Såfremt der er skade på en vare gøres indsigelse overfor transportfirmaet eller Post Nord på stedet.
Der må aldrig kvitteres på et fragtbrev uden at gøre anmærkninger på fragtbrevet, hvis der er skader på nogen af varerne. (Det er ikke nok kun at tjekke kassen udvendig) Kvittering for modtagelse er det samme som at sige, at varen er i orden! Har kunden givet tilladelse til at pakken må stilles er det kundens ansvar. Man kan herefter ikke henvende sig vedr. skader på produktet.
Er varen/emballagen beskadiget, kan du enten nægte modtagelse, hvorefter fragtmanden eller Post Nord tager pakken med retur. Vi skal samtidigt kontaktes af kunden om årsag til nægtelse af modtagelse. Du kan også modtage pakken, men kvitterer på fragtbrevet "Modtaget med forbehold" og indholdet af pakken kan tjekkes efter fragtmanden er gået. Opdager du først skaden, efter du har åbnet pakken, skal du henvende dig på det lokale postkontor, transportøren eller hos os.
Er pakken sendt med Post Nord skal du henvende dig på det lokale postkontor, hvis:
(1) Der er mangler i pakken
(2) Indholdet er beskadiget
Det er vigtigt at emballagen bevares for evt. senere besigtigelse af transportør. Synlige defekter eller mangler skal anmeldes til Guldsmed Smeds ApS på leverings-/modtagelsesdagen eller senest dagen efter! Henvendelser på mere end 2 dage efter modtagelse kan ikke behandles!
Defekte varer
Har du mod forventning fået defekte eller fejlleverede varer, skal Guldsmed Smeds ApS straks kontaktes. Guldsmed Smeds ApS dækker transportomkostninger i forbindelse med fejlleverede varer ved forsendelse via Post Nord eller fragtmand under betingelse af, at det er os, der står for rekvirering af fragtmand eller sender betalt postkvittering. Vi ombytter og sender naturligvis en ny vare med det samme, når vi har modtaget den fejl leverede vare retur, med mindre andet er aftalt!
Som hjælp til vores kundeservice, læg venligst en kopi af bestillingsbekræftelsen i kassen sammen med varen og en seddel med kort beskrivelse, hvorfor varen sendes retur.
Retur/fortrydelse
Skulle du fortryde dit køb, kan alle varer returneres inden 30 dage efter modtagelse, hvis varen tilbageleveres i original emballage samt ubrugt og ubeskadiget stand. Originalemballagen skal desuden returneres i en stand, der gør et videresalg muligt, idet der på emballagen er anvist brugbare oplysninger om produktets anvendelse såvel som mål/værdier, som er nødvendig info for vores andre kunder. Da der ikke kan skaffes ny emballage til produkterne, har emballagen stor værdi for produktet og skal derfor med retur. Det er derfor vigtigt at der ikke sættes tape eller andre klistermærker direkte på original emballage.
Hvis du fortryder dit køb, inden du modtager varen, skal du blot nægte modtagelse af varen. Du skal dog være opmærksom på, at returfragten påhviler dig. Denne returfragt er ikke nødvendigvis den samme, som du har givet for at få den sendt til dig.
Varer, der returneres UFRANCO eller på efterkrav, nægtes modtagelse uden forudgående aftale. Kunden har selv ansvaret for at varen kommer frem i hel stand.
Specialfremstillede varer - det vil sige varer, som er fremstillet specielt til dig, tages ikke retur.
Regler for 30 dages returret
Du kan få dine penge retur inden for de første 14 dage, herefter og frem til 30 dage efter modtagelse af varen kan den returneres i form af et tilgodebevis.
Et tilgodebevis fremsendes til kunden i form af en kode via e-mail, som selv trækker det tilgodehavende retur på næste ordre der laves på Guldsmed Smeds ApS. Mister du koden, kan Guldsmed Smeds ApS ikke hjælpe med at fremskaffe en ny kode ej heller den gamle. Reglerne er de samme som for gavekort.
Service
Ved behov for service kan vores tekniske service kontaktes via e-mail: info@guldsmed-smeds.dk
Returnering af varer til service/reparation sker ved fremsendelse via Post Nord eller fragtmand, som kunden betaler. Sammen med varen skal der vedlægges en kort beskrivelse af problemet. Varer, som modtages uden forudgående udfyldelse af beskrivelse/formular, vil ikke blive behandlet. Varen vil blive repareret indenfor ca. 1-2 uger, med mindre specielle forhold skulle forekomme. Efter reparation sendes varen gratis retur til kunden.
Kan vi ikke finde fejl på et returneret produkt, sendes produktet retur for kundens regning samt et gebyr på 200,00 kr.
Guldsmed Smeds ApS dækker ikke reparations- eller andre udgifter i forbindelse med demonteringen og genmonteringen af produktet.
Garanti/Reklamationsret
På alle produkter ydes der reklamationsret ifølge købeloven, med mindre producenten selv giver yderligere garanti på produktet. Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, skal varen sendes til os, og vi reparerer varen.
Skyldes fejlen betjeningsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, vil reparationen blive faktureret kunden.
Ejendomsforhold
Guldsmed Smeds ApS forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer, indtil hele købesummen er betalt fuldt ud. Parterne har i medfør af Retsplejelovens § 245 aftalt, at evt. retstvister imellem parterne skal foregå ved Retten i Randers.
Forbehold og ansvarsfraskrivelse
Guldsmed Smeds ApS tager forbehold for eventuelle ændringer i afgifter, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.
Erhvervskunder
Er du erhvervskunde, tages skaffevarer ikke retur. (Skaffevarer er defineret som varer med en leveringstid over 2 dage). Lagervarer pålægges et returgebyr på 30% (indtil 14 dage efter købet). Herefter kan varen ikke returneres. Med mindre andet er aftalt ydes erhvervsdrivende alene 12 måneders reklamationsret, idet evt. reklamation skal ske straks efter en fejl eller mangel konstateres. Erhvervsdrivende har pligt til at foretage en sådan undersøgelse af en købt vare, som ordentlig forretningsbrug kræver.
Afgivelse af ordre
Når du har afgivet en varebestilling via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke produkter du har bestilt.
Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) IKKE er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Guldsmed Smeds ApS har derfor mulighed for at annullere bestillingen som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer.
Øvrige informationer
Vi henviser til vores kundeservice for nærmere info omkring sikkerhed ved betaling, hvordan du handler og ofte stillede spørgsmål.