Generelle oplysninger 

Guldsmed Smeds ApS

Adelgade 17-19

9500 Hobro

CVR: 41393785

info@guldsmed-smeds.dk

+45 98 52 01 58

 

Betaling 

På Guldsmed Smeds ApS kan du betale med Dankort, VISA/Dankort, Mastercard, Eurocard, Diners, JCB, LIC, Danske netbetaling, Nordea netbetaling eller via netbank eller bankoverførsel. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.  


Hvis du betaler med Dankort eller andre kreditkort, bliver fakturabeløbet trukket på dit kreditkort, når varerne afsendes og vi tager ingen kortgebyrer

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 


Du kan benytte dig af følgende internationale kortudsteder: Mastercard, Visa, Visa Electron, JBC, Diners og Eurocard.


Betales der med et internationalt betalingskort, skal du være opmærksom på, der er en udløbsperiode for reservationer på op til 30 dage, afhængig af hvilken korttype der benyttes.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.


ViaBill

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer, hvorefter du skal betale din månedsydelse samme dato hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/

AnyDay

Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 10 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 9 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper


Priser

Alle priser er inkl. 25% moms. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, excl. Færøerne og Grønland.


Fragt

Fragtprisen bliver altid oplyst, inden du godkender din bestilling. Prisen afhænger af købets samlede beløb og valg af forsendelsesmetode.

Fragtpriserne ser du herunder:

Ved køb op til 500 kr.

  • Forsendelse - Post Nord uden omdeling – 39 kr.
  • Forsendelse - Post Nord med omdeling – 59 kr.
  • Afhentning i butikken (Adelgade 17, 9500 Hobro)
  • Afhentning i butikken (Dytmærsken 1, 8900 Randers)

Ved køb over 500 kr.

  • Forsendelse - Post Nord uden omdeling – 0 kr.
  • Forsendelse - Post Nord med omdeling – 59kr.
  • Afhentning i butikken (Adelgade 17, 9500 Hobro)
  • Afhentning i butikken (Dytmærsken 1, 8900 Randers)


Alle varer sendes med Post Nord som pakke med Track & Trace og leveres normalt dagen efter afsendelsen.

Du har også mulighed for at afhente dine varer i en af vores butikker, dette er naturligvis gratis.

Butikkernes adresser:

Hobro:

Adelgade 17-19

9500 Hobro

 

Randers:

Dytmærsken 1

8900 Randers

 

Du vil modtage en SMS eller e-mail, når varen er klar til afhentning.


Levering

På alle varer i butikken kan du forvente en leveringstid på 1-3 dage. Den angivne leveringstid er den afsendelsestid, producenten har oplyst os, hvis varen ikke allerede er på lager hos os. Alle vores leveringstider regnes fra bestillingstidspunktet. Levering af varer anses for sket, når du har modtaget varen eller fragtmanden eller PostNord har leveret varen på bestillingsadressen, hvis du har givet tilladelse til at varen må stilles. 

Vælges det, at varen må stilles, har kunden selv ansvaret for varen, så snart fragtmanden eller Post Danmark har stillet varen på modtageradressen.


Skulle kunden ikke være til stede til at modtage en vare, som ikke må stilles, vil varen blive forsøgt leveret igen efter aftale mellem fragtmanden eller Post Danmark og kunden. Kunden afholder selv eventuelle omkostninger ved gen udbringning af varen.


Modtagelse

Når du har modtaget dine varer, bedes du sammenholde disse med bestillingsbekræftelsen.

Kontroller gerne varen/pakken for transportskader inden kvittering for modtagelsen. Såfremt der er skade på en vare bedes du gøre indsigelse overfor transportfirmaet eller PostNord på stedet.

Vi anbefaler at du ikke kvitterer på et fragtbrev uden at gøre anmærkninger på fragtbrevet, hvis der er skader på nogen af varerne.


Er varen/emballagen beskadiget, kan du nægte modtagelse, hvorefter fragtmanden eller PostNord tager pakken med retur. Vi bedes samtidigt kontaktes af kunden om årsag til nægtelse af modtagelse.

Du kan også modtage pakken, men kvittere på fragtbrevet "Modtaget med forbehold" og indholdet af pakken kan tjekkes efter fragtmanden er gået.


Det er vigtigt at emballagen bevares for evt. senere besigtigelse af transportør. Synlige defekter eller mangler bedes anmeldes til Guldsmed Smeds ApS på leverings-/modtagelsesdagen eller senest dagen efter.



Fortrydelsesret  

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.


Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@guldsmed-smeds.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.


Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 


Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 


Returnering 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 


Du kan også benytte dig af vedlagte returlabel og sende varen/varerne retur med denne. Du vil dog blive pålagt et fragtgebyr på 59 kr.



Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 


Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Det kan være smykker med indgravering efter dit ønske. 

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 


Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 


Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 


Varen sendes til: 

Guldsmed Smeds Hobro (ATT: retur)

Adelgade 17-19

9500 Hobro

Eller

Smeds Eftf. Randers (ATT: retur)

Dytmærsken 1C

8900 Randers C

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.


Denne sætning må godt benyttes.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på en af ovenstående adresser.  


Udvidet 30 dages returret

Ud over den almindelige fortrydelsesret har du 30 dages returret. 

Skulle du fortryde dit køb, kan alle varer returneres inden 30 dage efter modtagelse, hvis varen tilbageleveres i original emballage samt ubrugt og ubeskadiget stand og i originalemballagen. Du vil herefter modtage et tilgodebevis på købsbeløbet for varen- ønsker du beløbet tilbagebetalt, skal du benytte dig af den almindelige 14 dages fortrydelsesret. 


Hvis du fortryder dit køb, inden du modtager varen, men efter vi har afsendt den, kan du blot nægte modtagelse af varen. Du skal dog være opmærksom på, at returfragten påhviler dig. Denne returfragt er ikke nødvendigvis den samme, som du har givet for at få den sendt til dig.


Vær opmærksom på at den udvidede returret ikke gælder for specialfremstillede varer – eks. varer med indgravering i.

 

Reklamationsret 

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. 

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.


Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarligt emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  


Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til kundeservice@guldsmed-smeds.dk eller telefonisk på 98520158 eller 86427312.


Varen sendes til: 

Guldsmed Smeds Hobro (ATT: reklamation)

Adelgade 17-19

9500 Hobro

Eller

Smeds Eftf. Randers (ATT: reklamation)

Dytmærsken 1C

8900 Randers C

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet, så vi på bedste vis kan hjælpe dig.  


Erhvervskunder

Er du erhvervskunde, tages skaffevarer ikke retur. (Skaffevarer er defineret som varer med en leveringstid over 2 dage). Lagervarer pålægges et returgebyr på 30% (indtil 14 dage efter købet). Herefter kan varen ikke returneres. Med mindre andet er aftalt ydes erhvervsdrivende alene 12 måneders reklamationsret, idet evt. reklamation skal ske straks efter en fejl eller mangel konstateres. Erhvervsdrivende har pligt til at foretage en sådan undersøgelse af en købt vare, som ordentlig forretningsbrug kræver.



Klageadgang 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@guldsmed-smeds.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 


Center for Klageløsning 

Nævnenes Hus 

Toldboden 2 

8800 Viborg 

www.naevneneshus.dk


For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.


Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.


Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr 

 

Persondatapolitik  

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 


Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  


Personoplysningerne registreres hos Guldsmed Smeds ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder derudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på guldsmed-smed.dk er Guldsmed Smeds ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@guldsmed-smeds.dk


Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)


Til:

Guldsmed-smeds.dk

Adelgade 17-19
9500 Hobro

E-mail: info@guldsmed-smeds.dk


Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________


Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________


Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________


Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________


Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)



Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.06.2023